Lite svar om GMU'n

 
Tänkte ta och svara på lite frågor som en del undrat över, Detta inlägg kommer alltså att handla om GMU.
 
Den vanligaste frågan jag fått är om vapnet är äkta och ja mina vänner, det är ett riktigt vapen en AK5C med andra ord.
 
Vissa har frågat om handgranaterna vi kastat, och ja dom är riktiga och smäller som faaaan.
Vi har instruktörer som visat hur man ska handskas med dom och gått igenom alla säkerhets regler flera gånger om och om igen innan vi fått kasta iväg en skarp handgranat.
 
Sedan har jag även fått frågan om vi skjuter med skarp (riktig) ammunition och även där mina vänner får ni ett JA till svar. Vi skjuter med skarp ammo men när vi krigar i skogen mot varandra är det med träplugg (lös ammuniton som bara blir till damm)  även här har vi en del säkerhets regler innan och efter skarpskjutning. Ibland låg vi uppe på små berg och sköt neråt mot tavlor som dök upp lite överallt då var det skarpt. Områdena är såklart avspärrade för allmänheten vid dessa tillfällen.
 
Gör dom någon skillnad på tjejer och killar? Nej det gör dom inte. Alla kör efter sin egna förmåga.
Vem har sagt att killarna är bättre än tjejerna? Det är väldigt olika där ska ni veta..
Våra instruktörer var väldigt snälla och noga med att alla skulle klara av utmaningarna iaf.
 
Det var väl dom frågorna jag fått, och jag hoppas ni fått lära er något nytt nu!
Allt vi gör/gjort är utav högsta säkehet och kontrolleras noga innan allt genomförs så ingen tror fel.
Vi är aldrig ensamma då vi utför något av de ovanstående heller, det finns ALLTID instruktörer på plats och även sjuksyster för det mesta. Bår och fordon står alltid vid anslutning till övningsplatsen men det är väldigt sällan något sådan har inträffat. 
 
 
 
 
 
#1 - - Viola:

Gud så fin header du har!
har du ätit någon semla idag då?
ha en fin dag! :)

#2 - - frida christina:

Åh sås pännande! Hur kommer det sig att du började/gick med i GMU?

Svar: De började som ett skämt, folk i min omgivning trodde aldrig att jag skulle klara av det då jag är en tjej som älskar hår/smink osv så jag sökte och kom in och.. faaan fick dom som inte trodde på mig! ;)
Patricia Karlsson

#3 - - G I N A ~:

Va läskigt med riktiga handgranaterna! Jag hade inte vågat vara i närheten ^^
Sjukt snygg med uniformen! :)
sv: Tack för din kommentar, de värmde!♥

Svar: hahah ja det var lite smått läskigt! Men riktigt kul också ;) så länge man inte tappar den är de ingen fara hahah :PTack ska du ha;)
Patricia Karlsson

Till top