Something i love

Allmänt / Permalink / 15
 
 
GLASS!! Alla sorters glass. Twister, magnum, Daim, Ben&Jerrys, Donken glass, mjukglass, pigelin jaa you name it!
 
Himla tråkigt att de flesta glassarna man älskade som barn inte finns längre. Jag kommer så väl ihåg den där blåa skattkistan som var av vanilj och hallon/jordgubb(?) man fick en liten leksak i botten av glassen.
Eller den där "taco" glassen... Varför finns inte dom längre för!? Skulle lätt betala en summa för dom favoriterna. Sedan fanns det även SOLERO SHOTS!! Dom där gröna kulorna som nästan var lite små sura.
Blev jätte glad när calippo gjort ett försök av en likadan men ärligt.. jag blev besviken! 
Kom tillbaka mina små älsklingar! Jag saknar er!!
 
Åt nyss en skål med daim glass för er som undrar över detta knepiga glass inlägg hahah...
 
 
Glasslivet var sååå mycket bättre förr!
Har ni någon glass favorit som inte finns längre? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Lina Johansson:

- Haha va kul ;)

Tack detsamma!!

#2 - - Flisan:

sv: hehe tack :D
haft en bra lördag? :)

#3 - - Lizette Hult:

Grym blogg!! Missa inte --> http://ungrik.blogg.se/

Svar: Tack så mycket! Har kikat in , superfint! :D
Patricia Karlsson

#4 - - CAICAIS.BLOGG.SE ~:

Vilken fin blogg du har! :) kram ♥

Svar: Tack ska du ha ! Din va också fin :)
Patricia Karlsson

#5 - - JOSEFINSDREAM♡:

haha! underbart :)

Svar: hahah GLASS ÄR GOTT!! Love it!
Patricia Karlsson

#6 - - Emelie Andersson :

Sv: Naw så gulligt! :) har också en massa saker med honom!
Hoppas du har haft en fin lördag! :)

#7 - - LORISSA LOVEBOMB:

Alla mina favoritglassar är borta nu. Exakt alla.

Svala är min absoluta favorit, försvann redan -96. Och så Magnum White och Magnum Ecuador.

OCH JUST NÄR JAG SKREV DEN HÄR KOMMENTAREN SÅG JAG PÅ GB:s HEMSIDA ATT MAGNUM WHITE GÖR COMEBACK I ÅR EFTER 7 ÅRS UPPEHÅLL!? Brb, måste dra till Coop ;) Och jag tror du också måste det för TACOGLASSEN ÄR OCKSÅ TILLBAKA IÅR!!???

http://gb.se/produkter/winner-taco/

Svar: VAAAAAAA!? DÅ MÅSTE JA KÖPA DEN!! :D:D
Patricia Karlsson

#8 - - tusse:

Älskar magnum dubble, ibland finns den och ibland inte.. :)

Svar: Den älskar jag också!! Riktigt irriterande att den finns lite då och då.. :P
Patricia Karlsson

#9 - - Martina:

Åh! Jag kommer ihåg en glass som var formad som en banan, var glass med banansmak som hade ett lager choklad utanpå. Har saknat den i flera år nu!

Svar: hahah jaa jag tror jag vet vilken du menar!! Dumt av dom att ta bort alla godingar ;)
Patricia Karlsson

#10 - - Ronja:

Åh, solero <3

Svar: Solero var också en favorit! Förstår inte varför dom tar bort allt gott :O :P
Patricia Karlsson

#11 - - ♡ Hanna Andersson ♡:

SV: Tack så mycket, jaaa samma här. Vill ha sommar och värme nununuuuuuu :D

#12 - - Anna:

Alla pinnglassar som var döpta efter smak! Tex. päron hette "grodor" så var det en bild på små gröna grodor haha! goda var de iaf! :}

Svar: Åhh jaaa!! Varför tar dom bort allt gott för :( finns bara tråkiga glassar kvar hahah :D
Patricia Karlsson

#13 - - P i X E L I E - Erica Pettersson:

Jag som älskar nostalgi tycker det är jätteroligt att se sådana gamla GB-skyltar :-)
I och för sig har jag aldrig varit sådär jätteförtjust i glass, men några favoriter har ändå funnits...

Minns att det fanns en glasspinne hos Glassbilen (Hemglass) som hette "Daffy". Det var min favorit. (http://www.pinterest.com/back2plastic/80s-ads/)
Sedan GB-glassar som t.ex. Magnum Choklad, Cool bits, Solero Shots (som du nämnde), Spinn (http://www.matplatsen.net/2011/08/12/glassnostalgi/) och Magnum Nougat.

#14 - - Marieangel:

Är vegan i en månad i den stora veganutmaningen just nu och det jag saknar mest är en glass, är galen i päronsplittglassar :-)

#15 - - Erika:

Vilka minnen! Är massa glassar jag saknar från GB!

Till top