Lägg ner näthatet !

Näthat / Permalink / 24
 
Jag sitter just nu och pratar med min kompis och vi kom in på ämnet Kissie..
 
Folk verkar tycka att det är OKEJ att slänga ur sig vad som helst till de större bloggarna.
Alexandra "kissie" Nilsson är nog den bloggerskan som får ta MEST skit.
Hon har valt att operera några delar av sin kropp, antagligen för att hon inte är nöjd med dom.
Vem skulle (med handen på hjärtat nu) INTE operera sig om man nu var missnöjd och har pengar.
 
Det finns så himla många moralkärringar som sitter och slänger ur sig så onödiga saker pga HENNES eget val.
Det finns INGEN som kan få henne att ändra uppfattning, bara hon själv! 
Och krävs det nu en operation för att hon ska bli nöjd så go for it!
 
Vad gör det egentligen om hon väljer en sak för sig själv?
Vad är det som får folk att bli så jävla upprörda och känner att det är okej att vara elak?
Människan väljer att skriva ut sitt liv i en offentlig blogg och delar med sig av en hel del, men det betyder inte att vi "bloggläsare" äger henne, hennes val eller hennes sätt att se på saker.
Och vi kan absolut inte ändra henne heller.
 
Visst har väl Alexandra inte alltid varit snäll i sin blogg, men nämn någon annan lika stor bloggare som aldrig hängt ut någon eller skrivit något elakt? 
Det kallas att provocera, ju argare folk blir desto mer kommentarer får hon och fler kikar in på bloggen
=
PENGAR och STATISTIK
 
Nu är ju inte Alexandra så längre och man ser verkligen hur hon kämpat för att få bort den stämpeln, Kissie var en roll, precis som i en film. Alla borde väl ändå veta att bakom en dataskärm behöver man inte vara sig själv för det är endast de som känner dig på riktigt som kan se om det är sant eller falskt.
'
Jag skulle kunna driva en blogg om mitt liv i New york och photoshopa in mig i en massa bilder och få alla att gå på det, eller lägga ut saker som jag "köpt" trots att jag egentligen sitter hemma i en lortig jävla soffa och käkar chips. förstår ni poängen? 
 
Fortfarande så tycker jag verkligen inte att det är okej att slänga ur sig kommentarer om hur "ful" eller "fet/smal" en annan människa är. Det är inte att ha en åsikt det är kränkande och ett väldigt illa beteende.
Vart är föräldrarna?!
 
Nu blev det ett jävla pådrag bland hennes kommentarer om hur läskig hon ser ut och "hahahaha fy faaan vad ful du är" kommentarer, Människan har precis opererat näsan, TROR ni man är snygg då?! På riktigt?
Nä just precis.
 
Varför skrev jag detta då? 
Jo för att jag tycker hon är jäääävligt grym som ORKAR med alla dessa idioter och inte ens bryr sig om vad dom skriver, hon tar inte åt sig längre!
DET är starkt gjort.
 
Sluta vara så himla elaka för jag tror inte ens att hälften av er som skriver sånna saker till henne själva skulle palla att höra alla dessa ord. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
 
Over and out!
 
Bild lånad från Kissies blogg
 
 
#1 - - Anna L:

Jag instämmer! Bra skrivet.

Svar: TACK!! kram <3
Patricia Karlsson

#2 - - Anonym:

Stötta Alexandra? Du menar hon som skrev att en gravid tjej (Dessie) var fet och ful och borde fixa tänderna? Detta alldeles nyligen.

Om du läser "Kissies" inlägg noga så är det inte svårt att förstå vad hon går för.. Hon är dryg och överlägsen hela tiden, skryter och divar sig.
Hennes beundrare är typ 12 år av förklarliga skäl, men trots det skäms hon inte det minsta över att skriva om vikt och utseende i vartenda inlägg. Det är ju uppenbart att många av hennes unga beundrare har ätstörningar, fast det skiter hon i. En normal funtad människa hade ju istället velat bidra med någonting gott.. Jisses, fattar inte att du inte ser igenom henne. Hon är bara snäll så länge man smörar för henne och säger hur snygg & perfekt hon är.

#3 - - sara:

Bra skrivet! Tror inte någon skulle våga säga en massa i verkligheten som dom kläcker ut sig på bloggen ! Blir så trött på människor..

#4 - - Therese:

Riktigt grymt skrivet!

Svar: TACK! :)
Patricia Karlsson

#5 - - jenniferooh:

Jag skäms när jag läser alla elaka kommentarer överallt. Slutade följa en PH deltagare för att jag orkar inte se allt skit hon får gå igenom.. sen dessie oxå. Har folk ingen uppfostran, tydligen inte. Usch och tvi, hoppas dem växer upp och inser hur vidriga dem är när dem skriver så elaka saker.. Usch.

#6 - - Maria:

Kissie skrev om dig på sin blogg.

Svar: Jag såg det hahah, wooow ! :D super kul!
Patricia Karlsson

#7 - - Emeline:

Så bra skrivet, riktigt sant! Var gärna med i Veckans blogg btw ;)

Svar: Tack så mycket! :)
Patricia Karlsson

#8 - - Sara!:

Håller verkligen med dig! Men du svär hela tiden..._.£

Svar: förlåt för det, blir så när jag skriver och är arg haha! :D
Patricia Karlsson

#9 - - amandamathers.blogg.se:

HAH gaaaaay

#10 - - Anonym:

Jag tycker precis samma sak!!! Ps ääääälskar din blogg <3

Svar: Åh tack så jätte mycket!!! :) <3
Patricia Karlsson

#11 - - Bibi:

Håller med 100% tycker att Alexandra värkar va en fin och en gullig person och tycker att det är jätte tråkigt att så många går på henne, jag hoppas att Sveriges folk mognar till! jätte bra skrivet av dig!

Svar: Tack så mycket!! KRAM <3
Patricia Karlsson

#12 - - nettan:

Näthat är aldrig oki!!!!!

Svar: Hat överlag är inte ok!! ALLA ska få känna sig värda åh leva ! :)
Patricia Karlsson

#13 - - Annie:

Fjäska much? Nu är det ju så att Kissie kan vara ganska näthatisk själv också. Du har rätt i sak att det är aldrig ok att kränka någon men snälla du. Så som Kissan beter sig på blogg/insta/fb så är det inte så konstigt om hon får betalt med samma mynt ibland.

Svar: Fjäska för vad? Att jag tycker det är VIDRIGT att folk kan slänga ur sig sådana saker och tro att det är okej? Att jag vill få det uppmärksammat? Och du ser ju själv att hela inlägget är inte om Kissie, det är så himla många andra som råkar ut för detta och hon är ett exempel! Ta dessie t,ex hon får minst lika mycket skit! och det är inte okej oavsett namn eller popularitet! Lägg ner :)
Patricia Karlsson

#14 - - Lii Ahlin:

Bra skrivet, du har absolut rätt!

Svar: TACK!! :D <3
Patricia Karlsson

#15 - - -:

Blir så less på folk som säger att storbloggare ''måste kunna ta hat'' osv, bara för att dom är just storbloggare. Men sedan när kissie, dessie eller vilken annan bloggare som helst svarar tillbaka på någons kommentar och ger ett taskigt svar till en taskig kommenar så blir man sur på bloggaren? det är lixom bloggarens svar man uppmärksammar och inte kommentaren från första början. fattar inte varför dom ska behöva sitta o ta massa skit utan att kunna få säga någonting tillbaka?
haha.. hoppas ni förstår vad jag menar, kanske skrev lite knasigt.. :)

#16 - - Michelle:

Det är inte så enkelt som att säga att folk är vidriga som slänger ut sig fula ord i kommentarsfältet, för det är inte BARA deras dåliga uppfostran det är fel på. Näthat finns överallt, och det finns alltid en anledning till varför vissa personer får ta emot mer näthat än andra. Dessa personer(Kissie då t.ex.) har gjort något för att bli illa omtyckta. Nu kan jag rabbla upp en rad olika anledningar jag kommer på, men har man inget snällt att säga ska man inte säga något alls :)

#17 - - Naliie:

Grymt bra skrivet! håller verkligen med dig!! :)

Svar: Tack så jätte mycket, det värmer verkligen! <3
Patricia Karlsson

#18 - - Rohriiaaa:

du har rätt Patricia Karlsson det är jätte bra att du skriver om det:D <33

#19 - - Céline:

Du har helt rätt. Näthat är aldrig okej men tyvärr alltför vanligt. Men man ska inte bry sig. Det finns alltid några som tror att de vet nåt och ska då mucka gräl, de vill bara ha uppmärksamet.

#20 - - Annie:

Egentligen, varför, VARFÖR bryr vi människor oss så mycket om ANDRAS liv? Varför sitter vi och klankar ner på andra, klagar på dem, snackar skit om dem som om vi vore så mycket bättre? Jag kan själv komma på mig själv att sitta och störa mig på andra människor, men vafan.. Det är den personens liv, och vad den vill göra med det är helt upp till den själv. Ogillar man det ser man till att inte själv göra den handlingen.
Jag förstår bara inte varför vi ska lägga så mycket tid på att störa oss på andra. Det finns så mycket annat som vi kan lägga våran tid på.

#21 - - Tess:

Bra skrivet Patricia.

#22 - - Anonym:

De som är så besatta av henne förstår inte hennes äkta beteende. Hon provocerar, trycker ner andra människor, skryter, ändrar kommentarer, kopierar sina inlägg, ljuger m.m. Är det någon som nätmobbar så är det fan ta mig hon! Hon förtjänar varenda elak kommentar. Men du kommer inse det en dag...

#23 - - Angela:

Riktigt bra skrivit av dig.:)Hoppas fler får upp ögonen för näthat.

#24 - - Sofi:

Hej! Skit bra skrivet! En sak som jag vill säga till er andra! Varför är ni anonyma ni som skriver skit saker om henne? Står ni inte för det ni säger eller? Jag tycker det är BULLSHIT! Tänk er själva att ha en blogg och göra som Kissie. Lägga ut saker om sitt liv. ge tips för att må bra! Men bara får skit 27:7 för allt man gör! Jag mår dåligt. Det är sånna som ni som gör att människor begår självmord av nätmobbig!!!

Till top