GMU

GMU / Grundläggande militär utbildning / Permalink / 2
Hade tänkt uppdatera här under min vistelse på GMU (grundläggande militär utbildning) mest för att mina föräldrar och andra anhöriga ska kunna följa mig igenom detta.

idag 19/8-2013 var det intryck för mig. Pluton 1 grupp 6.
Vi har haft en lång dag idag för att gå igenom de mesta och få all våran utrustning. Om ja inte minns fel var det fyra stora väskor med diverse saker som sedan skulle gås igenom och läggas in på rätt plats i två av tre skåp (de tredje är civila kläder)

Mina fältbyxor var för korta så dom fick jag byta ut och med full uniform på så begav vi oss ut där vi tränade på olika kommandon, det är extremt noga med att händerna/fötterna står rätt och ryggen sträckt.

Vi gick igenom lite sysslor som ska genomföras varje morgon av grupperna och sedan fick vi äntligen gå till sängs 22:00

just nu känns allt bra och vi är ett bra gäng här med killar och tjejer.

nu måste ja sova ska upp 06 imorgon och full fart.Jag ska försöka ta lite bilder imorgon och lägga upp.

Godnatt!!

/Rekryt Karlsson
#1 - - Zulker Nine:

Shit vad häftig asså, jag vill också gå på sånt här militärs grej, vill joina special force i framtiden *kanske*:) Men hur gammal måste man vara ?

Svar: Jag tror nog ålder ligger på 18, eller ja.. Du ska ha en del betyg så att ha gått klart gymnasiet är ju en fördel! :)
Patricia Karlsson

#2 - - Anonym:

haha okej aa men jag har inte ens börjat gymnasium xD haha hösten ska börja :) Men tack, Kul att läsa om hur det var I gmu xD Väldigt intressant faktisk :)

Till top