Dag 6 GMU

GMU / Grundläggande militär utbildning / Permalink / 0
Hejsan! som ni ser så har ja inte hållt er uppdaterade varje dag men det är jäkligt svårt då man är så utmattad efter en lång och krävsam dag.

Vi har iaf de senaste dagarna haft vapentjänst och full stridsutrusting på! Det är bra många kg extra närmare 20 och det känns i kroppen efter en hel dag med allt på. Svett är ju bara förnamnet, de flesta här var så svettiga att tröjorna var svarta ist för gröna haha!!

Vi sprang lite i en hinderbana med allt denna utrustning och vapen för att lära oss att hålla det i säker riktning under svåra situationer. Nog fan blev det svårt då man skulle över ett hinder som når en till bröstet men jag fick adrenalin av en dum kommentar angående min längd och chans att klara detta, så ja pressade mig upp och kom över haha! Korta människor är ofta viga och smidiga ;)

Idag har vi varit upp till skjutbanan för första gången och vi utförde även vapen prov praktiskt och skriftligt och jag blev godkänd!!! :D

så om ett litet tag ska vi Få börja avfyra skott och det ska bli riktigt roligt!!!!

Imorgon är det en ny dag med nya grejer på schemat och imorgon har jag även legat inne en vecka, och fler blir det!!

Nu ska ja sova, godnatt!

/Rekryt Karlsson


Till top