Dag 4 GMU

GMU / Grundläggande militär utbildning / Permalink / 0
Hej!
Jag har inte hunnit uppdatera här för det finns inte riktigt tid för det och när vi väl har tid så prioriterar jag annat än bloggen helt enkelt.

Det finns en hel del sekretess här på utbildningen och jag kan inte/får inte skriva allt men ska kort sammanfatta dessa tre dagarna ja inte skrivit.

Det har varit olika sorters lektioner om allmänna saker vi bör veta om, vi har även haft en yrkesvägledare som pratat och kommer att hjälpa oss vidare i detta yrke i framtiden vilket är jätte bra!

Vi har blivit tilldelade våra vapen och nu känns allt på riktigt, men det är mycket övning innan skottet kommer avlossas. Jag trodde de skulle vara jätte avancerat att plocka isär vapnet i olika delar men med en bra handledare så gick det kanon bra, alla här är sååå taggade inför striderna.

Vi har även tränat på march och blir bättre och bättre faktiskt vilket även kaptenen tycker "Jävlar vad bra det var" haha. Det är många olika fottekniker på vändningar,halt,march osv men övning ger färdighet :)

Vi har även utfört vårat inryckningstest (fys) vilket bestod av olika sorters kondition/Styrke moment.

än så länge trivs jag bra här och maten är förvånansvärt bra tidsskillnad från vad jag förväntat mig.

Nu måste jag sova, ska försöka skriva när jag har tid!

Tjejer kan också bli bra soldater!!!

/Rekryt Karlsson

Till top